Primary Advertiser

מסע משותף: כיצד פרויקט "עמית מלווה" משנה את חייהם של קטועי גפיים?

בתאל אלון, בשיתוף מפעל הפיס

31.7.2024 / 6:51

יוזמה משותפת של מפעל הפיס וארגון "הצעד הבא" מחברת בין קטועי גפיים ותיקים לחדשים, מספקת תמיכה רגשית וחברתית, ומעניקה כלים להתמודדות עם האתגרים היומיומיים • "בסופו של דבר הרעיון הוא שיהיה עם מי לדבר", מסביר המנכ"ל

בווידאו: השקת הפרויקט המיוחד "עמית מלווה"/צילום: אמיר וולנסקי, עריכה: בן חיים ורונן ברטן

בתל אביב התקיים לאחרונה אירוע מרגש להשקת פרויקט ייחודי בשם "עמית מלווה". היוזמה, פרי שיתוף פעולה בין מפעל הפיס לארגון "הצעד הבא", מבקשת ליצור גשר בין קטועי גפיים ותיקים לבין אלו שהצטרפו לאחרונה למשפחת הקטועים.

רונן ליטבק, מנכ"ל "הצעד הבא", מסביר את מהות הפרויקט: "כבר יצרנו כ-40 זוגות, ואנחנו ממשיכים לחפש התאמות נוספות. המטרה היא פשוטה - לספק למי שעובר חוויה כה מטלטלת מישהו שבאמת מבין, מישהו לדבר איתו".

חנוך דאום באירוע המרגש של הצעד הבא. צילום מסך, צילום מסך
חנוך דאום באירוע המרגש של הצעד הבא/צילום מסך, צילום מסך

ארגון "הצעד הבא" אינו זר לתחום. כבר שנים הוא מלווה קטועי גפיים בתהליך השיקום המורכב - החל מהשיקום הפיזי ועד להיבטים הנפשיים, החברתיים והאישיים.

שי לירז, מנהל אגף תדמית ומחקר במפעל הפיס, מדגיש את חשיבות הנורמליזציה של קטועי גפיים בחברה. "לפני כשש שנים, היו"ר שלנו, אביגדור יצחקי, הציב יעד חדש - לגעת באנשים, במיוחד באלו שקולם פחות נשמע בציבוריות הישראלית." לירז מוסיף כי בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, הצורך בפרויקטים כאלה התחדד עוד יותר.

באירוע ההשקה, שמענו סיפורים מרגשים. אדר כהן, שידה נקטעה בתאונת דרכים, סיפרה על הקשר המיוחד שנוצר בינה לבין מורן אברויה, קטועת יד ותיקה יותר. "מורן הביאה איתה המון כוח", משתפת אדר. "היא נותנת לי טיפים, ממליצה על טיפולים, ופשוט נותנת השראה".

מורן, מצידה, מדגישה את המסר החיובי: "החיים ממשיכים, והם יפים וטובים. צריך לקחת את הדברים הטובים ולשמור על פרופורציות".

הערב כלל גם הופעה של הסטנדאפיסט יואב צרפתי, קטוע רגל בעצמו ומשתתף בפרויקט, ושיחה מרתקת עם חנוך דאום. האווירה החמה והתומכת שאפפה את האירוע השאירה את כל המשתתפים עם תחושת חיזוק ותקווה.

פרויקט "עמית מלווה" מדגים כיצד חיבור אנושי פשוט יכול להיות כה משמעותי בתהליך ההתמודדות עם שינוי דרמטי בחיים. הוא מספק לא רק תמיכה מעשית, אלא גם תקווה ממשית לעתיד מלא ומספק.

על רגל אחת: מילון המונחים המקוצר של קטועי הגפיים שאתם חייבים להכיר

נכתב ע"י אתר Onlife

רוצים לקרוא עוד סיפורים מרגשים ולקבל מידע נוסף על הזכויות השונות? היכנסו למתחם התוכן המיוחד של פרויקט עמית מלווה>>

בתאל אלון, בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully