Primary Advertiser

חוזר הביתה: המסע המדהים של ניצול הטבח ב-7.10

בשיתוף מפעל הפיס

5.8.2024 / 7:51

פרויקט ייחודי של מפעל הפיס וארגון "הצעד הבא" מחבר בין קטועי גפיים ותיקים לחדשים, ומאיר את הדרך חזרה לחיים מלאי משמעות: "בסופו של דבר, אנחנו רוצים לחיות, ליהנות, לחוות אהבה וחברות"

בווידאו: סיפורו המרגש של אבידע בכר/יח"צ

בלב פרויקט "עמית מלווה", יוזמה משותפת של מפעל הפיס וארגון "הצעד הבא", עומד סיפורם המרגש של שני גברים: אבידע בכר ועופר שטל. שניהם חולקים אהבה לרכיבת אופניים, רקע בעבודת אדמה, ואת החוויה המטלטלת של איבוד גפה. אך מעל הכל, הם חולקים נחישות עזה לחיות חיים מלאים ומשמעותיים.

מפגש גורלי בצל הטרגדיה

אבידע בכר, חקלאי מקיבוץ בארי, חווה טרגדיה כפולה ב-7 באוקטובר. הוא איבד את אשתו דנה ואת בנו כרמל, ובנוסף נפצע קשה וכתוצאה מכך נקטעה רגלו. "ברגע הזה אתה מתחיל לאבד את עצמך," הוא משתף. "אז אתה מהר מאוד מתחיל לייצר לעצמך מנטרות בראש, ואחת מהמנטרות הייתה שאשתי איחלה לי חיים טובים, ואני מנסה להבין מה זה חיים טובים".

עופר שטל, לעומת זאת, איבד את רגלו בתאונת אופנוע באיטליה כשהיה בן 25. כיום הוא מאמן ומדריך רכיבת אופניים, ומשמש כמאמן קבוצת האופניים של הצעד הבא.

על רגל אחת: מילון המונחים המקוצר של קטועי הגפיים שאתם חייבים להכיר

חברי עמותת הצעד הבא. יח"צ,
חברי עמותת הצעד הבא/יח"צ

להגדיר מחדש את החיים הטובים

"אני חושב הרבה על מה הם חיים טובים ואיך אני משיג אותם", מהרהר אבידע. "האם זוגיות נוספת זה מה שיעשה לי טוב? האם לשנות את התפקיד שלי בעבודה? אולי להבין שהחקלאות זה לא הכיוון שלי כרגע? אני כרגע בצומת דרכים".

עופר, מצדו, מדגיש את חשיבות הבחירה בחיים: "בסוף, הדיפולט שלנו זה לבחור בחיים. גם אם יש תקופה קשה, אומרים שהכל בראש. אי אפשר להישאר במיטה ולא לצאת ממנה, ואת רואה שהרוב הם לא. הרוב הם לא גיבורים, חלקם כן. אנחנו לא גיבורים, אנחנו לא השראה, אנחנו רוצים לחיות, ליהנות, לחוות אהבה וחברות".

אתגר הספורט כמפתח להתמודדות

הספורט, ובמיוחד רכיבת האופניים, מהווה ציר מרכזי בהתמודדות של שניהם. "אני רוצה בסוף המפגשים עם עופר לבוא ולהבין איך אני חוזר לאופניים, איך נח לי על האופניים ואיך אני יוצא לרכב עם חברים," אומר אבידע בהתרגשות.

עופר מדגיש את החשיבות של הכושר הגופני: "אני אומר הרבה לקטועים חדשים, שכדי לעשות מה שאדם רגיל עושה ביום יום - הם צריכים להיות ברמת כוח של ספורטאי אולימפי. כדי לעשות את אותם מאמצים שעומד אדם עם גופו השלם, אנחנו צריכים לעשות פי 75 אחוז".

חברי ארגון הצעד הבא במהלך רכיבה משותפת. יח"צ,
חברי ארגון הצעד הבא במהלך רכיבה משותפת/יח"צ

לחזור הביתה, למרות הכל

למרות הטרגדיה, אבידע נחוש לחזור לבארי. הוא משווה את המצב להר געש פעיל: "החוואים שם עוזבים ברגע שהוא מראה סימנים של התפרצות, ואחרי שהוא גומר להשתולל, הם חוזרים ומקימים את הבית והמשק מחדש. גם אנחנו כאלה. בסך הכל פלחים, חקלאים, קפה שחור בלי סוכר. אין לנו משהו אחר לעבד חוץ מאשר את האדמה הטובה, ולכן נחזור להר הגעש, כי הוא הר הגעש שלנו".

פרויקט 'עמית מלווה' מדגים כיצד קשר אנושי, הבנה עמוקה, ותמיכה הדדית יכולים לסייע לאנשים להתמודד עם אובדן ושינוי דרמטי, ולמצוא דרך חזרה לחיים מלאים ומשמעותיים. הוא מהווה עדות חיה לכוח הרוח האנושית ולחשיבות של קהילה תומכת בתהליכי שיקום והתחדשות.

על רגל אחת: מילון המונחים המקוצר של קטועי הגפיים שאתם חייבים להכיר

נכתב ע"י אתר Onlife

רוצים לקרוא עוד סיפורים מרגשים ולקבל מידע נוסף על הזכויות השונות? היכנסו למתחם התוכן המיוחד של פרויקט עמית מלווה>>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully