Primary Advertiser

מקרב על החיים, למאבק על החיים: ההתאוששות המדהימה של הלוחם

בשיתוף מפעל הפיס

25.8.2024 / 8:51

מקרב ב-7 באוקטובר לדרך שיקום מעוררת השראה: שלום שטרית, לוחם גולני פצוע, חושף את סיפורו האישי במסגרת פרויקט "עמית מלווה" של מפעל הפיס ו"הצעד הבא"

בווידאו: סיפורו של שלום שטרית, לוחם גולני שנפצע קשה ב-7 באוקטובר/יח"צ

שלום שטרית, לוחם מגדוד 13 של חטיבת גולני, לא ציפה שיום שבת רגיל במוצב פגה יהפוך ליום שישנה את חייו לנצח. במסגרת יוזמת "עמית מלווה" של מפעל הפיס, בשיתוף עם וואלה וארגון "הצעד הבא", שיתף שטרית את סיפורו המרגש עם רונן ליטבק, מנכ"ל הארגון ובעצמו קטוע רגל.

"הבוקר התחיל כרגיל, אבל תוך דקות הכל השתנה," משחזר שטרית. "פתאום מצאתי את עצמי בקרב על חיי." למרות פציעתו הקשה, שטרית המשיך להילחם בעוז, מחסל מחבלים ומציל את חבריו. "ראיתי חברים נופלים לידי, אבל ידעתי שאסור לי לוותר".

כיום, חודשים אחרי אותו יום גורלי, שטרית מתמודד עם אתגר חדש - החיים כקטוע רגל. "זה לא פשוט," הוא מודה, "אבל אני מסרב לתת לזה לעצור אותי. ממשיך להתאמן, לשחות, לחיות".

על רגל אחת: מילון המונחים המקוצר של קטועי הגפיים שאתם חייבים להכיר

רונן ליטבק מנכ"ל ארגון הצעד הבא. יח"צ,
רונן ליטבק מנכ"ל ארגון הצעד הבא/יח"צ

ליטבק, שמלווה את שטרית בתהליך השיקום, מדגיש את חשיבות התמיכה הנפשית: "לא מדובר רק בשיקום פיזי, אלא גם בהתמודדות נפשית מורכבת. אנחנו כאן כדי להראות שאפשר לחיות חיים מלאים גם אחרי פציעה כזו".

שטרית מספר על האתגרים היומיומיים: "יש ימים קשים, כשהכאבים מתגברים או כשאני מתגעגע לריצה. אבל אני מזכיר לעצמי כמה מזל היה לי לשרוד, ושיש לי עוד הרבה מה לתרום".

ליטבק מצביע על הפערים בטיפול בקטועי גפיים בישראל: "יש לנו עוד דרך ארוכה בתחום השיקום והטכנולוגיה. חשוב שנלמד ממדינות מתקדמות יותר בתחום".

למרות הקשיים, שטרית מביט קדימה בתקווה. הוא הקים מיזם בשם "קמים מחדש" לסיוע לחיילים בחזית ולמשפחות שכולות. "זו הדרך שלי להנציח את חבריי שנפלו ולתת משמעות לכך ששרדתי", הוא מסביר.

"המלחמה הזו לימדה אותנו על כוחה של האחדות," מסכם שטרית. "אני מקווה שנשמור על הלכידות הזו גם בימי שגרה. זו המורשת האמיתית של הנופלים - עם ישראל מאוחד וחזק".

נכתב ע"י אתר Onlife

רוצים לקרוא עוד סיפורים מרגשים ולקבל מידע נוסף על הזכויות השונות? היכנסו למתחם התוכן המיוחד של פרויקט עמית מלווה>>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully