Primary Advertiser

שתי רגליים, סיפור מדהים אחד: החברות שנולדה מתוך טרגדיה

בשיתוף מפעל הפיס

10.9.2024 / 8:51

נועם בן שלוש, לוחם גולני שנפצע ב-7 באוקטובר, וגל גומא, קטוע רגל מבחירה, מספרים על הקשר המיוחד שנרקם ביניהם ועל המסע המשותף לחיים מלאים במסגרת פרויקט "עמית מלווה" של מפעל הפיס בשיתוף ארגון "הצעד הבא"

בווידאו: סיפורם של נועם וגל/יח"צ

בעולם שאחרי ה-7 באוקטובר, סיפורי גבורה ושיקום הפכו לחלק בלתי נפרד מהשיח הציבורי. אחד מאלה הוא סיפורם של נועם בן שלוש וגל גומא, שני גברים צעירים שגורלם נקשר בנסיבות טרגיות.

נועם וגל - פרויקט עמית מלווה. צילום מסך, צילום מסך
נועם וגל - פרויקט עמית מלווה/צילום מסך, צילום מסך

נועם, לוחם גולני, איבד את רגלו בקרב על קיבוץ עלומים. גל, לעומתו, בחר לעבור קטיעה מרצון לאחר שנים של סבל ממחלת כאב כרוני. השניים נפגשו במסגרת פרויקט "עמית מלווה" של מפעל הפיס וארגון "הצעד הבא", ומאז נרקם ביניהם קשר מיוחד.

הקרב שהביא לפציעה

"היינו 5 לוחמים מול 40 מחבלים", משחזר נועם את אותו בוקר גורלי. "אחרי חצי שעה של קרב, הורדתי את שני המחבלים האחרונים. אבל אז, מהשני נפלט צרור של 3 כדורים שפגעו בי". לאחר שעות ארוכות של המתנה לחילוץ, הגיע נועם לבית החולים, שם נאלצו הרופאים לקטוע את רגלו.

המפגש הראשון

גל היה מהראשונים שפגשו את נועם לאחר הניתוח. "יש חיבור שאי אפשר להסביר, כאילו היינו חברים תמיד", מתאר גל. עבור נועם, המפגש היה משמעותי: "רציתי לדעת מה הוא יכול ומה לא, בשביל לדעת על עצמי. זה מאוד עזר לי מבחינת ראיית העולם שלי".

על רגל אחת: מילון המונחים המקוצר של קטועי הגפיים שאתם חייבים להכיר

נועם וגל - פרויקט עמית מלווה. צילום מסך, צילום מסך
נועם וגל - פרויקט עמית מלווה/צילום מסך, צילום מסך

מקטיעה מרצון לחיים חדשים

סיפורו של גל שונה, אך לא פחות מרשים. לאחר 9 שנים של כאבים בלתי פוסקים, החליט לעבור קטיעה מרצון. "בזכות הקטיעה הזאת קיבלתי את החיים שלי בחזרה", הוא מצהיר. היום, גל מטייל בעולם, משחק כדורסל בכיסאות גלגלים ועובד ב"צעד הבא".

האתגרים בדרך

עבור נועם, השיקום היה מאתגר במיוחד. "בהתחלה מאוד שנאתי את השיקום. לגבר בן 20 שהיה מפתח גוף, הוא לוחם, זה מרסק להיות במצב הזה", הוא מספר. נועם גם מתמודד עם פוסט-טראומה, שמשפיעה על חייו היומיומיים.

כוח ותקווה

למרות הקשיים, נועם מנסה לשמור על גישה חיובית. "אני משתדל לא לתת לזה מקום בחיים. אם נופלים לרחמים העצמיים זה לא עוזר", הוא אומר. גל, מצדו, הפך למקור השראה עבור נועם: "ראיתי את גל על פסגת הר בגרמניה, אחרי 15 ק"מ הליכה עם הפרוטזה. אתה אומר לעצמך 'אני רוצה להיות כזה בסוף'".

חשיבות הליווי

הקשר בין נועם וגל ממחיש את חשיבות פרויקט "עמית מלווה". "מבחינתי הוא הפך להיות אח שלי הקטן", אומר גל על נועם. "אני רוצה שיהיה לו טוב, אני רוצה לעזור לו בכל דרך".

סיפורם של נועם וגל הוא עדות לכוח הרוח האנושית ולחשיבות התמיכה ההדדית בתהליכי שיקום מורכבים. זהו סיפור של תקווה, נחישות, וחברות שנולדה מתוך הקושי.

נכתב ע"י אתר Onlife

רוצים לקרוא עוד סיפורים מרגשים ולקבל מידע נוסף על הזכויות השונות? היכנסו למתחם התוכן המיוחד של פרויקט עמית מלווה>>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully