Primary Advertiser

הקשר שנולד מכאב: החברות המפתיעה שצמחה אחרי הטרגדיה במקסיקו

בשיתוף מפעל הפיס

2.9.2024 / 8:15

אדר כהן ומורן אברויה, שתיהן קטועות יד, מספרות על החברות המיוחדת שנרקמה ביניהן במסגרת פרויקט "עמית מלווה" של מפעל הפיס בשיתוף ארגון "הצעד הבא" ועל הדרך חזרה לחיים מלאים ומשמעותיים

בווידאו: סיפורן המדהים של אדר כהן ומורן אברויה/יח"צ

בעולם שבו לעתים קרובות אנו נתקלים בסיפורים קשים, מפציע סיפור מעורר השראה של שתי נשים אמיצות - אדר כהן ומורן אברויה. שתיהן התמודדו עם אובדן יד, אך מצאו זו בזו תמיכה, הבנה, ותקווה לעתיד טוב יותר.

אדר כהן, מעצבת שמלות כלה וערב, איבדה את ידה בתאונת טרקטורון טרגית במקסיקו. "זו הייתה אמורה להיות נסיעה של עשר דקות," היא משחזרת. "פתאום הרגשתי תפיסה חזקה בכתף. הקימונו שלי נתפס בגלגלי השיניים והיד שלי נמשכה לאחור. כשניסיתי לתפוס אותה, כבר לא היה מה לתפוס".

לאחר טיפול ראשוני במקסיקו, אדר הוטסה לישראל, כשהיא סובלת מאובדן דם חמור. "20 שעות של טיסה מהגיהינום," היא מתארת. "קדחתי מחום והיד הכרותה הייתה בתוך צידנית".

בעקבות הפרסום הרב שזכתה לו התאונה של אדר, מורן אברויה, קטועת יד ותיקה יותר, החליטה ליצור עמה קשר. "ראיתי את כל הכתבות על אדר", מספרת מורן. "היה לי חשוב להגיע אליה כי ידעתי שהיא נמצאת עכשיו במצב הכי נמוך שיש. רציתי לתת לה את המילה הקטנה הזו, את ה'יהיה בסדר', אבל שהיא באמת תאמין בזה".

על רגל אחת: מילון המונחים המקוצר של קטועי הגפיים שאתם חייבים להכיר

אדר כהן. צילום מסך, צילום מסך
אדר כהן בפעולה/צילום מסך, צילום מסך

הסיפור של מורן עצמה מתחיל 11 שנים לפני המפגש עם אדר, כאשר נפגעה בתאונה בצבא. "דלת כבדה נטרקה על ידי השמאלית," היא מספרת. "במשך שנים סבלתי מכאבים בלתי נסבלים, עד שהחלטתי לקטוע את היד." ההחלטה הזו שינתה את חייה. "אחרי הניתוח פשוט התחלתי לבכות, כי לא כאב לי כלום. שם בעצם התחלתי לחיות".

החיבור בין השתיים היה מיידי ועמוק. "כשראיתי אותה זה פשוט נתן לי אוויר," אומרת אדר. "הרגשתי שסופסוף יש מישהו שמבין אותי, מבין את הכאב שלי".

היום, שתיהן מנהלות חיים מלאים ופעילים. אדר ממשיכה לעצב שמלות כלה וערב, ומורן עובדת כקונדיטורית ומנהלת את המדיה של "ארגון הצעד הבא", המסייע לקטועי גפיים. שתיהן מטפסות על קיר טיפוס ומנהלות חשבונות אינסטגרם פופולריים, בהם הן חושפות את חייהן ללא פילטרים.

"מבחינת הנראות, כן יש רגעים לא פשוטים," מודה אדר. "אבל היום אני במקום ממש טוב. אני לא אתן לפציעה הזו להגדיר את מי שאני".

מורן מוסיפה: "חייב לנרמל את זה בבתי ספר, בגנים, שההורים ידברו על זה עם הילדים שלהם. שבאמת תהיה יותר מודעות לקטועים".

הקשר בין השתיים, שנוצר במסגרת פרויקט "עמית מלווה" של מפעל הפיס בשיתוף ארגון "הצעד הבא", ממשיך להיות מקור כוח עבור שתיהן. "מספיק לראות אנשים שהם כמוני, מספיק שיש לי את מורן, ללכת איתה לעשות קיר טיפוס, זה ממש עוזר", אומרת אדר.

סיפורן של אדר ומורן הוא עדות חיה לכוחו של הרוח האנושית ולחשיבותה של תמיכה הדדית בהתמודדות עם אתגרי החיים.

על רגל אחת: מילון המונחים המקוצר של קטועי הגפיים שאתם חייבים להכיר

נכתב ע"י אתר Onlife

רוצים לקרוא עוד סיפורים מרגשים ולקבל מידע נוסף על הזכויות השונות? היכנסו למתחם התוכן המיוחד של פרויקט עמית מלווה>>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully