Primary Advertiser

"חשבתי שזה הסוף, ואז הם נכנסו": הרגע שהחזיר את התקווה ללוחמת הפצועה

בשיתוף מפעל הפיס

2.9.2024 / 8:15

קרינה דרצ'וב, לוחמת שאיבדה את רגלה במלחמת 'חרבות ברזל', מספרת על המפגש משנה החיים עם יוליה גורדיצ'וק, שחיינית פאראלימפית, במסגרת פרויקט "עמית מלווה" של מפעל הפיס בשיתוף ארגון "הצעד הבא"

בווידאו: המפגש המרגש בין לוחמת שאיבדה את רגלה לשחיינית פאראלימפית, במסגרת פרויקט "עמית מלווה" של מפעל הפיס בשיתוף ארגון "הצעד הבא"/אונלייף

"לראות מישהו שכבר עבר את זה, ולהבין שהכל אפשרי" - במשפט הזה מסכמת קרינה דרצ'וב את המפגש שלה עם יוליה גורדיצ'וק. קרינה, לוחמת בגדוד קרקל, איבדה את רגלה בתאונת האמר במהלך מלחמת "חרבות ברזל". יוליה, לעומתה, נולדה עם מום מולד שהוביל לקטיעה ברגל ובחצי מכף ידה. השתיים נפגשו במסגרת פרויקט "עמית מלווה" של מפעל הפיס וארגון "הצעד הבא", וחלקו את סיפוריהן המרגשים.

מאוקראינה לאולימפיאדה: הסיפור של יוליה

"נולדתי עם מום מולד בחלק מהעצמות בגוף," מספרת יוליה. "בגיל שלושה חודשים עברתי קטיעה בקייב כדי שאוכל להשתמש בפרוטזה." למרות האתגרים, יוליה גדלה כמו כל ילדה אחרת. "אמא שלי לא ריחמה עליי," היא מחייכת, "היא הבינה שאני חייבת ללמוד להתמודד."

בגיל שנה וחצי, עלתה יוליה לישראל עם אמה, שגידלה אותה לבד במדינה זרה. בגיל 12 החלה לשחות במרכז הספורט לנכים, וכיום היא חברה בנבחרת ישראל. "אני שוחה לגמרי כמו שחיין בריא," היא מדגישה בגאווה, "ואפילו התחריתי באולימפיאדות ריו וטוקיו."

על רגל אחת: מילון המונחים המקוצר של קטועי הגפיים שאתם חייבים להכיר

קרינה דרצ'וב. צילום מסך, צילום מסך
איבדה את רגלה בתאונת האמר. קרינה דרצ'וב/צילום מסך, צילום מסך

רגע אחד ששינה הכל: הפציעה של קרינה

קרינה, לעומת זאת, איבדה את רגלה בתאונה טראגית במהלך המלחמה. "היינו בסיור שגרתי בגבול מצרים," היא משחזרת. "תוך חמש דקות מתחילת הדרך, הנהג איבד שליטה על הרכב. התהפכנו, והרכב נפל על הרגל שלי."

לאחר פינוי לבית החולים ושני ניתוחים, התעוררה קרינה לעולם חדש. "הרופא אמר שהם הצילו לי את החיים, אבל לא את הרגל," היא מספרת. "בהתחלה חשבתי - 'אין לי רגל, בשביל מה להמשיך?'".

המפגש שהביא תקווה

הפגישה בין השתיים התרחשה כשקרינה הייתה עדיין בבית החולים. "פתאום נכנסו לחדר מלא קטועים, וכולם הולכים," קרינה צוחקת. "זה נתן הרגשה שיהיה בסדר."

יוליה מוסיפה: "הפרויקט 'עמית מלווה' חשוב כי זה הרבה יותר קל לעבור דרך מסוימת כשיש איתך מישהו שעובר משהו דומה. אפשר לראות שהחיים כן ממשיכים. כן אפשר לחזור לרוץ, ללכת, לרקוד, לשחות - כל אחד ומה שהוא אוהב לעשות."

מבט לעתיד

קרינה, שעדיין בתהליך שיקום, מצפה לקבל את הפרוטזה שלה. "חשבתי שתוך כמה חודשים כבר אלך עם הפרוטזה ואעשה הכל," היא אומרת. "אבל הבנתי שייקח קצת יותר זמן. אני לא מתעסקת בזה."

למרות האתגרים, קרינה מביטה קדימה בתקווה. "רציתי אחרי הצבא ללכת לטייל," היא מדגישה, "ואני אעשה את זה - עם או בלי רגל."

סיפורן של קרינה ויוליה מדגים את כוחו של פרויקט "עמית מלווה" ואת חשיבות התמיכה והליווי בתהליך ההתמודדות עם קטיעה. כפי שיוליה מסכמת: "החיים ממשיכים, ולפעמים אנחנו דווקא נעשה את זה יותר טוב."

על רגל אחת: מילון המונחים המקוצר של קטועי הגפיים שאתם חייבים להכיר

נכתב ע"י אתר Onlife

רוצים לקרוא עוד סיפורים מרגשים ולקבל מידע נוסף על הזכויות השונות? היכנסו למתחם התוכן המיוחד של פרויקט עמית מלווה>>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully